Support

Vanliga frågor / Felsökning

För att snabbt och smidigt kunna ge svar på de mest vanliga frågorna kring problem med utrustningen har Aim sammanställt frågor och svar här

Hittar du inte ditt svar där är du alltid välkommen att ringa eller e-posta oss.

Garantier

AiM-Sportline lämnar 2 års funktionsgaranti på alla sina produkter utom kablar och givare. Fel som uppkommit pga. yttre fysisk påverkan utöver vad som garanteras, hamnar utanför garantin. Vi är givetvis för en generös garanti och oftast lönar det sig att reparera trasiga enheter. Får du problem med någon AiM produkt, hör alltid av dig så försöker vi lösa detta!

AiM-Motorsport hanterar enbart garantiärenden på produkter som sålts av oss. Vi kan hjälpa dig med reparation även om de är köpta via andra källor men då till marknadskostnad. Samma sak gäller supportärenden.

Kostnader
AiM Motorsport står för kostnader efter det att enheten kommit till oss. Dvs frakten hit betalas av kunden.

Tidsåtgång
De flesta produkter skickas till Aim Tech slr i Italien för reparation. Under högsäsong säsong kan en reparation ta upp till 4 veckor, annars ca 2 veckor. Observera att Aim Tech slr har semesterstängt under augusti.

Reparationer

Produkter som skickas hit måste vara noga uppmärkta och ska medföljas av en tydlig beskrivning av problemet samt en komplett returadress och kontaktinformation.