Support

Vanliga frågor / Felsökning

För att snabbt och smidigt kunna ge svar på de mest vanliga frågorna kring problem med utrustningen har Aim sammanställt frågor och svar

Frågor och svar

Hittar du inte ditt svar där är du alltid välkommen att ringa eller e-posta oss.

Garantier

AiM-Sportline lämnar 2 års funktionsgaranti på alla sina produkter utom kablar och givare. Fel som uppkommit pga. yttre fysisk påverkan utöver vad som garanteras, hamnar utanför garantin. Vi är givetvis för en generös garanti och oftast lönar det sig att reparera trasiga enheter. Får du problem med någon AiM produkt, hör alltid av dig så försöker vi lösa detta!

AiM-Motorsport hanterar enbart garantiärenden på produkter som sålts av oss. Vi kan hjälpa dig med reparation även om de är köpta via andra källor men då till marknadskostnad. Samma sak gäller supportärenden.

Kostnader
Vid alla  garantireparationer står AiM Motorsport för kostnader till och från AiM Techs verkstad i Italien, efter det att enheten kommit till oss. Dvs frakten hit samt returfrakt betalas av kunden. Vi sänder alla paket försäkrade.
Vid reparationer utanför garanti står kunden för samtliga kostnader, så som frakter, reservdelar, felsökning od.

Tidsåtgång
De flesta produkter skickas till Aim Tech slr i Italien för reparation. Under rådande situation med stor brist på diverse komponenter på världsmarknaden kan de tidigare reparationstiderna på 2-4 veckor inte garanteras! Oftast håller tiderna men saknas komponenter måste dessa inväntas.
. Observera att Aim Tech slr har semesterstängt under augusti vilket kan innebära en reparationstid på upp till 6 veckor.

Reparationer

Produkter som skickas hit måste vara noga uppmärkta och ska medföljas av en tydlig beskrivning av problemet samt en komplett returadress och kontaktinformation:

Produkter för reparation skickas till:

Visuell Effekt
Simontorps säteriväg 264
27564 Blentarp

info@aim-motorsport.se
070-7272754

Ej uthämtade produkter
Aim Tech Italien samt Visuell Effekt ansvarar för din produkt 3 månader efter att vi meddelat att den är klar för uthämtning. Blir produkten inte uthämtad innan dess, upphör vårt ansvar för denna.